piątek, 25 października 2013

Kremowa zupa z dyni

I kto by pomyślał? Dynia w mojej kuchni?! To warzywo dobre go dekoracji... Tak jeszcze jakieś dwa tygodnie temu myślałam. Na zupę z dyni namówiła mnie córka, która oglądała jakąś bajkę w tv i tam bohaterzy robili taką zupę. Poczytałam trochę w Internecie i to moja wersja na tą zupę. Nie trzeba do niej super składników. Jest gęsta, prawie jak mus, ma piękny pomarańczowy kolor i bardzo sycąca. Idealna na deszczowe, jesienne dni. Polecam! :)
Składniki:
1 kg dyni (ja miałam gatunek hokaido),
400 g ziemniaków,
200 g marchewki,
1 cebula,
ok. 0,5 l bulionu,
100 ml śmietany kremówki (lub mleka),
łyżeczka masła
sól i pieprz

Dynię obrać, usunąć gniazda nasienne i pokroić i dużą kostkę. Marchew obrać pokroić w plastry. Ziemniaki obrać i pokroić w dużą kostkę. Cebulę obrać i pokroić w kostkę.
Masło roztopić w garnku i zeszklić cebulę. Dodać bulion, dynię, marchewkę i ziemniaki i zagotować. Zmniejszyć na mały ogień i gotować ok. 40 minut. Zmiksować blenderem. Wlać śmietanę i doprawić solą i pieprzem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz